tisdag 1 maj 2012

Himmelssäng

Nu när Storasysters rum blev så bra så blev jag inspirerad att göra något åt vårt också och jag såg chansen att göra något riktig läckert så det blev en himmelssäng helt underbart att vakna under. Jag var lite i  valet och kvalet hur jag skulle få ihop det då jag inte var villig att tumma på mina tio centimeter höga sängben . Dom har verkligen varit guld värda när storasyster ramlat ur. För för eller senare så händer det. Tack och lov så har inte lillebror provat än men det är nog bara en tidsfråga så man vill att fallhöjden ska vara lämplig. Att köpa en färdig var alltså uteslutet.


Så det blev till att göra himmelssängen själv. Jag hade införskaffat några gardin stänger sen tidigare.Så jag fäste dom i taket så här:

Hade vi inte haft snett tak så hade två gardinstänger räckt men nu blev det tre

Sen fick jag användning av en del av dom gardinerna jag köpte för ett tag sedan och fäste dom i den gardinsträngen som är i mitten med hjälp av banden som satt fast på gardinerna. 




I den här ingår det fyra gardiner som är ihopsatta två och två och som sen ligger bredvid/på varan.


 

Så det här är vad jag ser när jag ligger och tittar upp mot taket det känns så mysigt och ombonat utan att förlora den luftiga känslan och ljuset.

Jag älskar det.

Då det är gardiner som är enkla att sätta upp och ta ner så är det inga problem att slänga dom i tvättmaskinen så det inte blir någon damsamlare.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar