torsdag 7 juni 2012

Dom tappra få

Oki om ni har funderat på hur det kommer sig att jag så sällan visar hur det går för mina frön nu för tiden så ska jag berätta.
Tja jo det är så att det inte är så många kvar som är i livet. Problemet har inte varit att jag inte har velat att göra det bästa för dom utan att jag nog inte har så gröna fingrar som jag skulle vilja. Bla så tappade jag ut gurkplantorna, övervattnade dom några gånger och glömt bort dom några dagar av och till. Vilket har gjort att dom få överlevarna är riktiga överlevare och kanske inte så stora som dom borde vid det här laget. Men det vet jag inte med säkerhet men det är en stark misstanke. Dessutom att man skulle plantera om dom mer än en gång hade jag missat. Tur att svärmor har haft ett öga på dom ibland och påpekade tex att dom bodde nog lite väl trångt. För efter dom fick lite större krukor så har dom tagit sig igen dom få som är kvar så hoppet lever. 

Tyvärr blev jag lite för glad när det var sommar värme för nån vecka sen så jag planterade ut vissa. Dom kommer nog inte att överleva tyvärr frosten var inte snäll med dom och dom är mer torkat brunna än gröna och levande.

Det här är dom tappra överlevarna och det finns fortfarande minst en av varje sort och det är ju alltid något tycker jag. Så det kan fortfarande bli gurka tomat mm


 
Här är en bild får i kväll.
.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar